المنتدى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
المنتدى

منتدى جروب النادى الاهلى

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

لماذا تشجع الزمالك او الاهلى

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
tigerhelwan
عضو جديد
عضو جديد
tigerhelwan

لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Empty
مُساهمةموضوع: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 8:12 am

اولا بنبارك لاخوانا و اخواتنا الاهلويه على الفوز بكاس مصر اللى بصراحه كان من امتع المطشات اللى اتفرجت عليها فى حياتى
الموضوع اللى هنتكلم فيه النهارده غريب شويه و ارجو من الجميع زملكاويه و اهلاويه المشاركه فى الموضوع
الموضوع عباره عن سؤال و منتظرين ردودكم
السؤال هو انت ليه بتشجع الزمالك او الاهلى
يعنى هل لما اتولدت لقيت العيله اهلاويه او زملكاويه فبقيت زيهم يعنى بمعنى اصح زملكاوى او اهلاوى بالوراثه
مستنيين كل واحد يقولنا هو ليه بيشجع النادى اللى بيشجعه دلوقتى

هبدأ بنفسى
انا فى بدايه عمرى مكنتش زملكاوى او اهلاوى بس كنت بشجع لاعب واحد بس فى الكره المصريه الا و هو الاسطوره حسام حسن
فكان المطش اللى الاهلى بيلعبه و فيه حسام حسن كنت بتفرج عليه و اذا حصل و حسام اتغير فى وسط المطش كنت بسيب المطش و بقوم
و استمر الحال ده لغايه لما راح حسام حسن لنادى الزمالك فكنت برضه اتفرج على مطش الزمالك اللى فيه حسام حسن و لو اتغير فى وسط المطش برضه كنت بسيب المطش و بقوم
لحد لما حسام راح النادى المصرى و بما ان التليفزيون مش بيذيع مطشات النادى المصرى فانقطعت علاقتى بالاسطوره حسام حسن
و قررت انى اختار نادى اشجعه بعيدا عن موضوع مشجع بالوراثه يعنى مش شرط علشان والدى اهلاوى ابقى اهلاوى او والدى زملكاوى يبقى لازم ابقى زملكاوى
و لما قرأت تاريخ نادى الزمالك احسست ان نادى الزمالك يمثل جزء كبير من شخصيه المواطن المصرى
* فلقد تعرض نادى الزمالك للعديد من الازمات الماليه ادت الى نقل مقره ثلاث مرات و كذلك المواطن المصرى يتعرض كل يوم لازمات ماليه لا يجد سبيلا للتخلص منها
* تعرض و يتعرض نادى الزمالك لظلم واضح من اتحاد الكره ففى واقعه من اغرب الوقائع كانت فى ايام الكابتن حسن شحاته
كانت المباراه بين الاهلى و الزمالك و كان الزمالك يحتاج اللى الفوز فى هذه المباراه للحصول على بطوله الدورى و كانت المباراه تلفظ انفاسها الاخيره و كان حكم المباراه هو الكابتن محمد حسام و جاء الكابتن حسن شحاته و سدد كره من على خط التمنـتاشر صاروخ سكنت شباك الاهلى و وسط فرحه لاعبى الزمالك فوجئوا باحتسب الهدف على انه تسلل مع انه خرج من قدم الكابتن حسن شحاته على مرمى الاهلى دون ان يشترك احد فى الكره و كانت منطقه جزاء الاهلى مليئه بلاعبى الاهلى بما ينفى اى شبهه على اى لاعب فى الزمالك بوجود حاله تسلل
... و فى هذه الايام حينما يسأل اى شخص الكابتن محمد حسام على كره الكابتن حسن شحاته كانت تسلل يظل يضحك و كأن من امامه قاله نكته
* فى حرب 1967 كان المطلوب من كل مدن القناه هو تهجير عائلاتهم و المجئ الى القاهره حفاظا عليهم من الغارات الاسرائيليه و لما جاءت فرق مدن القناه الى القاهره (((الاسماعيلى المصرى السويس))) طلبت من ناديي الاهلى و الزمالك التدريب على ملاعبها فرفض النادى الاهلى ان يقوم احدا بالتدريب على ملاعبه فى حين رحب كل من الترسانه و الزمالك بهذه الفرق للتدريب على ملاعبها و هذا هو الانسان المصرى الذى يساعد اخوانه المحتاجين الى يد العون
* و نرى ايضا فى هذه الايام اتحاد الكره يؤجل للاهلى مباريات بالجمله فى حين يرفض تأجيل اى مطش للزمالك او للاسماعيلى فى نفس البطوله
*** و مقارنه ذلك مع المواطن المصرى نجد اتحاد الكره المتمثل فى الحكومه يحابى النادى الاهلى المتمثل فى (( رجال الاعمال اللى بياخدوا فلوس الناس و يهربوا برا مصر Wink ))) على نادى الزمالك المتمثل فى جميع طبقات الشعب المصرى الباقيه اللى احنا منهم
و لذلك قررت انى اكون زملكاوى للابد لانى احب ان اكون مصرى و من اشجعه يمثل شخصيه المصريين فى حلوها و مرها و لا يهمنى ان يفوز الفريق للابد لاشجعه
ما امريكا بتكسب على طول هل معنى ذلك انى اشجعها (( لأ طبعا)))
و بعد ان انتهيت اتمنى من الجميع انه يكتب هو ليه بيشجع ناديه
Admin
Admin
Admin
Admin

ذكر عدد الرسائل : 67

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 8:40 am

بسم الله الرحمــــــ الرحيم ــــن

اولاً اخى العزيز tigerhelwan

مفيش علاقه بين النادى الزمالك و المواطن المصرى لان لو كده يبقى لازم كلنا نشجع نادى الزمالك (لأ طبعاً Very Happy )

انا بحب نادى الاهلى عشان كل حاجه وانت بكلمك ده اثبت انك ما تعرفش حاجه عن الزمالك انا بشجع نادى الاهلى مش فريق الاهلى لكن انت بتشجع الفريق بس بتاع الزمالك لكره القدم Exclamation

انا بحب نادى الاهلى عشان الاداره المحترمه جداً ( غير باقى النوادى المصريه tongue ) دون ذكر اسماء نوادى خاصه.

انا اهلاوى بالوراثه لان كانت كل عائلتى بتشجع الاهلى بس انا حاولت اشجع فريق تانى بس ما قدرتش وده كان باين عليه لما بتفرج على مطش للنادى الاهلى وانى بهتم بفوزه حتى ولو كان
الحكم تعبان ومعندوش فكره ( Embarassed ) بس المهم عندى انه يفوز باى شكل وخلاص وده يبين حبى الشديد للنادى الاهلى المصرى و لو انا اهلاوى وخلاص مكنتش عملت جروب باسمه ولا
حتى المنتدى ده اللى احنا بنتكلم فيه

انا نفسى بس انا الزمالكويه يشيلو فكره ان الاهلى مسنود من العالم كله مش ناقص تقولو ان امريكا هتحارب عشانه lol! lol! lol! lol!

وموضوع الفرق اللى طلبت التمرين على ارض نادى الاهلى انا شاكك فى صحته وشكرأ اخى العزيز bounce
https://elahly1907m.yoo7.com
tigerhelwan
عضو جديد
عضو جديد
tigerhelwan

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 8:48 am

Admin كتب:

وانى بهتم بفوزه حتى ولو كان
الحكم تعبان ومعندوش فكره ( Embarassed ) بس المهم عندى انه يفوز باى شكل وخلاص bounce
شكرا للاخ العزيز على ردك
و لكن انا لست معك فى العديد من الامور اولا انا بشجع نادى الزمالك فى كل شئ و ليس كره القدم فقط
و بالنسبه لردك اللى انا اخدت جزء منه فانا برضه مش معاك فى كده
فا انا لا اتمنى فوز الزمالك بالحكم فلو كان الحكم هيكون هو السبب فى فوز الزمالك فلا اريد هذا الفوز المزيف و لكنى اريد الفوز الشريف اللى يحعلنى افخر بهذا الفوز
Admin
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 8:51 am

معلش بس الزمالك لا بيفوز فوز مشرف ولا مزيف ولا اى حاجه

ولو الحكم حسب للزمالك ضربه جزاء غير صحيحه وانتم كسبتوا بيها هتقولوا ان مدافعنا قتلكم

والكلام ده بيحصل كتير !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tigerhelwan
عضو جديد
عضو جديد
tigerhelwan

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 8:54 am

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
يا راجل ده معظم نقاط النادى الاهلى من ضربات جزاء غير صحيحه
Admin
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 8:55 am

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

احنا برضوه

سؤال حرام تكسب المتش اللى قبل بتعنا ولا لأ
howcome
عضو جديد
عضو جديد
howcome

ذكر عدد الرسائل : 10

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 9:04 am

بص يا احمد اللي انت كاتبه ده ملوش اي علاقه بالكوره
يعني ايه الزمالك شبه المواطن المصري؟
و بعدين انا نفسي تفككوا من حوار ان الاهلي مابيكسبش غير كوسه او حكام
يا ناس حرام عليكوا بزمتك ماتش امبارح الاهلي كسب حكام . ماتش الاسماعيلي كسب حكام. و لا حكام العالم كله بيحبوا الاهلي و بينحازوله
و بعدين يا سيدي سيبك من المتشه المحليه اساسا
بطوله افريقيا السنه اللي فاتت فاكر حكامها كانوا عاملين ازاي؟
و رغم كده الاهلي خد البطوله
كاس العالم للانديه . خدنا المركز التالت بالحكام؟
انا مش عارف ايه شعور الاضطهاد اللي انتو حاسينه ده
و ان الاهلي مسنود من الدنيا كلها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ
Admin
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 9:07 am

كلامك كله تمام يا howcome

نفسى يفهموا كده بس ان الحكام بشر وان حدوث اخطاء شئ وارد

بس عندكوا انتم لأ ليه معرفش ولازم تعرفوا ان الاهلى فريق عالمى

مش افريقى بس
howcome
عضو جديد
عضو جديد
howcome

ذكر عدد الرسائل : 10

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 9:18 am

و بعدين بقى الاشاعه اللي طلعت والله اعلم مين اللي طلعها و مين كان له مصلحه انه يطلعها
اشاعه ان الاهلي رفض استضافه انديه نادي القناه Twisted Evil

لماذا تشجع الزمالك او الاهلى 37329534.jpg
مش عارف ليه الصوره مش راضيه تظهر ع العموم خش ع الرابط و انت تشوف الصوره

http://upload.9q9q.net/file/MOJFFfGeB/37329534.jpg.html
mahmoud zenhom
عضو
عضو
mahmoud zenhom

ذكر عدد الرسائل : 68

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 10:19 am

بص مفيش فرق بين الاهلى و الزمالك كلهم بيشجعو مصر
tigerhelwan
عضو جديد
عضو جديد
tigerhelwan

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 12:05 pm

على فكره لحد دلوقتى كلكوا كتبتوا رد على موضوعى و ده مش اللى انا كنت عايزه
انا كنت عايز كل واحد يكتب هوا بيشجع ناديه ليه
mimo
عضو
عضو
mimo

ذكر عدد الرسائل : 56

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالأربعاء يوليو 04, 2007 3:45 pm

انا هقولك انا بشجع النادى الاهلى ليه sunny

اولاً ده مش سؤال اوك

ثانيا الاهلى اجمد نادى فى مصر والدليل على كده البطولات اللى هوا واخدها

وعشان كده انا بشجع النادى الاهلى * نادى القرن *
mahmoud zenhom
عضو
عضو
mahmoud zenhom

ذكر عدد الرسائل : 68

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالخميس يوليو 05, 2007 9:06 am

الاهلى بيتحب با فطره
mimo
عضو
عضو
mimo

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالخميس يوليو 05, 2007 12:00 pm

اكيد طبعاً الاهلى بيتحب بالفطره
Admin
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالجمعة يوليو 06, 2007 4:18 am

معلش يا tigerhelwan

بس الكل كتب احنا بنشجع الاهلى ليه ما تركز وتشوف
mimo
عضو
عضو
mimo

مُساهمةموضوع: رد: لماذا تشجع الزمالك او الاهلى   لماذا تشجع الزمالك او الاهلى Icon_minitimeالسبت يوليو 07, 2007 7:19 am

انتا بقى يا tiger helwan

بتشجع الزمالك ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لماذا تشجع الزمالك او الاهلى
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-